Kresba 5

Příběhy pěstounů

Doprovázení pohledem pěstounů a dětí v pěstounské péči

Zeptali jsme se našich pěstounských rodin, co pro ně znamená DOPROVÁZENÍ, jejich odpovědi si můžete přečíst níže.

„Co pro mě znamená doprovázení? Prima rodina mi dává možnost sdílet své starosti i radosti při výchově vnučky na pravidelných schůzkách s klíčovou pracovníci, i při setkání s dalšími pěstouny na vzdělávacích akcích. Pomáhá při řešení malých i velkých problémů. Prima rodina je tu pro nás a jsem za to moc ráda.“
Lenka 53 let

„Vnuka máme již od vlastně 1. třídy, nejdřív jako opatrovníci, potom jako pěstouni.
Pěstounská péče je náročná činnost pro obě strany, ale určitě se vyplatí. Dítěti dáte pocit domova, jistoty a zázemí.
Během tohoto období jsme se naučili spoustu věcí, díky různým vzděláváním organizace Prima Vizus, kde jsou všichni lidé na svých místech, klíčovému pracovníkovi, a i individuálnímu učení. Naše klíčová pracovnice nám vždy vyšla vstříc, poradila, pomohla, když bylo potřeba, vždy byla ochotná.
Protože už letos končíme, tímto chci všem za všechno poděkovat, moc nám pomohli.“

„Znamená to pro mě hodně, vždycky Vám můžu říct, co se děje a jsem ráda, že tyhle schůzky máme.“
Naty

„Jsem spokojená a ráda, že jezdíte pravidelně jednou za 2 měsíce.“
Alča

„Vždycky mi je k dispozici, a když nevím, vždycky mi pomůže… Zvládnu s ní i nejtěžší situace. Jsem rád za společné akce a vzdělávání, jsou tam lidi, co mají stejné problémy.“
Pěstoun Karel V.

Kačenka: 11 let: „Jsem ráda, že nás navštěvuje.“

Radek 13 let: „Jsem rád, že k nám chodí a baví mě se s ní bavit.“  

„Komunikaci s pracovnicí vynikající a líbí se mi její vřelé chování. Obracím se na ni kdykoliv nastane problém a ten mi pomůže vyřešit.“
Pěstoun Vítězslav H.

„Hodně informací, ze začátku spoustu, spoustu informací, když do toho člověk tak rovnýma nohama spadne. Tak podpora a rada, jak se zachovat v nějakých situacích, hlavně tedy pomoct s vyřizováním nějakých věcí. Za to jsem byla nejvíc ráda.“
Pěstounka Renáta B.

„Rady, které mi vždy dává. jsou oporou, ví, co a jak, a když̌ neví, tak ví, kde to zjistit.“
Pěstounka Alena O.

„Je upřímná, všechno mi vysvětlí, mám pocit sounáležitosti a pochopení, a to mi dává pocit psychické pohody. Hodně si cením toho, jak je to nastavené, že máme k sobě někoho, kdo je nám bližší, že s ním můžeme i řešit problémy, svěřovat se mu, co nás třeba trápí, co bychom nikomu asi neřekli. Naše rozhovory jsou, si myslím, dost otevřené.“
Pěstouni Michal a Bohuslava K.

Míša 7 let: „Chci, aby tu byla dýl.“

„Především je to důvěra, říct někomu, co mě trápí, o čem pochybuju. Možnost se poradit, ne hned někde chodit za odborníky, je dobré, že tu situaci zná a není třeba jí nic dlouze vysvětlovat. Když to nejde zajistí odborníka.“
Pěstounka Věra H.

David 15 let: „Návštěvy jsou klidné, příjemné a pro mě přínosné.“

„Hlavně ta důvěra, možnost být otevřená i v případě problémů, očekávám, že umí nabídnout pomoc, řešení. Když máme nějaké problémy, tak se nám snaží nabídnout řešení. A ten vztah je takový rodinný, takový blízký i s dětmi. Zajímavá témata na vzdělávání, kdy máme možnost si vybírat.“
Pěstounka Monika K.

Julie 15 let: „Je správná a je s ní sranda. Pomůže mi se školou, kamarády a můžu se jí svěřit.“

„Mluví s dítětem, a to se na ni vždycky moc těší, umí s ní nejen mluvit tak, aby ho to bavilo, ale je jedna z mála, od koho uzná názor. Vnímám ji jako člověka, který se snaží nám pomoct, kterého zajímáme, a se kterým se můžeme podělit i o radosti. Profesionál, ale i blízká osoba naší rodiny a našich dětí.“
Pěstounka Lenka R.

Patrik 13 let: „Mám ji rád a moc rád si s ní povídám, všechno mi vysvětlí, i když něco provedu, tak mně má ráda.“

„Vnímám pracovníka v roli takového poradce, důvěrníka, vždy, co jsem požadovala, tak mi bylo prostě vždy splněno. A všechno na míru, nám. Doprovázení je také vzdělávání, které je přínosné pro celou rodinu a je hodně zajímavé.“
Pěstounka Marcela N.

„Především komunikace, přístup a líbí se mi atmosféra, kterou organizace vytváří. S pracovnicí máme vztah založený na vzájemném respektu, na důvěře, na vztahu, o který se můžu opřít. Vím, že jí můžu kdykoliv zavolat, když budu potřebovat, nebo potřebuji řešit i něco nepříjemného. Poskytované informace a témata vzdělávání jsou pro mě přínosná, obsáhlá a srozumitelná.“
Pěstounka Renáta V.

Renáta 12 let: „Mám ji ráda a ráda se s ní směju a povídám,“

„Různé vzdělávací programy, doporučení, čeho bych se měla zúčastnit. Návštěvy a povídání o všem.“
Pěstounka Mária G.

Laura 13 let: „Nejvíc se mi líbí výlety, kde je sranda.“

„Líbí se mi, že organizace pořádá akce a výlety pro děti z pěstounských rodin. Pracovnici zajímá, co prožíváme, co aktuálně potřebujeme.
Malvína S.

Sára 14 let: „Všechno mi vysvětlí“.

Zuzanka 13 let: „Jsem ráda, že k nám pracovnice dochází a povídáme si.“

„Spousta zajímavých informací, malá se na Vás vždycky těší, jste pro ni autorita
jsem spokojená, nemám problém se na Vás obrátit, mám k Vám důvěru.“
Paní Alena.

„Můžu se s Vámi poradit, informovat se, když něco potřebuju, poradenství ohledně výchovy dětí, jsem velmi spokojená s Vámi a průběhem návštěv.“
Paní Martina

„Pracovnice, která nám pomáhá a radí nám. Jsme rády s babičkou, že máme tak dobrou sociální pracovnici.“
Danielka

„Velká psychická podpora, dobrá atmosféra, pomoc, rada, empatie, nová přátelství.“
Denisa H.

„Ochota pomoc, vědomí, že na to nejsme sami, nestydíme se říct, jak to cítíme, nebojíme se, že nás někdo nevyslechne a nepochopí.“
Karolína V.

„Možnost říct, jak se věci mají, na nic si člověk nemusí hrát, pomoc, možnost se poradit.“
Marika Š.

„Možnost říct si o pomoc, radu, zasmát se, vědomí, že se mohu na někoho obrátit.“
Hana R.

„Podpora, pomoc, jistota, dobré a zajímavé vzdělávání a přátelský přístup.“
Mirka L.

„Jste moje zlatíčko, vždycky mi se vším pomůžete.“
Marie K.

Jakub 16 let: „Rád si s Vámi povídám. Vidíte věci jinak než děda s babičkou. Někdy jsou mi Vaše názory bližší, než jejich, i když je mám moc rád.“

 

 

Kresba 4